فرح روز پورحسینی؛ علیرضا فرخ بخت فومنی
چکیده
بیمه در زمره مهمترین ابزارهایی است که برای ایجاد آمادگی رویارویی با تهدیدات ابداع شده است. بیتردید بیمه از بزرگترین دستاوردهای زندگی توسعه یافته بشری است که از بسیاری جهات کارآمدی خود را اثبات نموده است. از این رو هدف اصلی پژوهش تأثیر مسئولیتپذیری اجتماعی شرکت بر تمایل به ارتباط بلندمدت در مشتری با توجه به نقش تصویر شرکت و رفتار ...
بیشتر
بیمه در زمره مهمترین ابزارهایی است که برای ایجاد آمادگی رویارویی با تهدیدات ابداع شده است. بیتردید بیمه از بزرگترین دستاوردهای زندگی توسعه یافته بشری است که از بسیاری جهات کارآمدی خود را اثبات نموده است. از این رو هدف اصلی پژوهش تأثیر مسئولیتپذیری اجتماعی شرکت بر تمایل به ارتباط بلندمدت در مشتری با توجه به نقش تصویر شرکت و رفتار شهروندمشتریان بیمه دی در استان گیلان است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر گردآوری داده ها در دسته ی تحقیقات توصیفی قرار دارد.جامعه آماری تحقیق مشتریان نمایندگی های بیمه دی در استان گیلان هستند.روش نمونه گیری در این پژوهش از نوع غیر احتمالی در دسترس است.تعداد نمونهی مورد محاسبه برابر با 365 نفر میباشد. به دلیل عدم دریافت برخی از پرسشنامهها، حدود 400 عدد پرسشنامه توزیع گردید. از این تعداد حدود 379 عدد پرسشنامه برگشت داده شد. برخی از پرسشنامههای مرجوعی تکمیل نشده بودند و در نهایت با توجه به اینکه نمونهی محاسبه شده برابر با 365 نفر از مشتریان بودند به همین دلیل از 365 پرسشنامه برای تجزیه و تحلیل نهایی استفاده شده است. روش گردآوری داده ها در این پژوهش میدانی و ابزار گردآوری نیز پرسشنامه بوده است. در این پژوهش از نرم افزارهای اس پی اس اس و اسمارت پی ال اس برای تجزیه و تحلیل استفاده شده است. نتایج فرضیه های پژوهش نشان داد که تمامی فرضیه های پژوهش به غیر از تاثیر مسئولیتپذیری اقتصادی بر تصویر شرکت بیمه دی استان گیلان مورد تایید قرار گرفت.